de klantreisman

Hoe actief ben jij op Social Media?

Social media marketing

Zijn jouw klanten al bevriend met jouw bedrijf? Social media is een perfect middel om je klanten te boeien en te binden. Het is een belangrijk middel in jouw inbound marketingstrategie. Door waardevolle informatie te delen blijf je op het netvlies van klanten en bouw je een relatie met ze op. Daarnaast is het de perfecte aanjager van bezoek aan jouw website. De vraag is welke Social Media je inzet, het zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.


Wat levert het jou op?

  • Meer naamsbekendheid
  • Meer bezoek aan je website
  • Betere binding met jouw (online) klanten
  • Uiteindelijk meer omzet uit nieuwe en bestaande klanten

Wat lever ik op?

  • Een uitgewerkte Social Media strategie
  • Een uitgewerkt contentplan
  • Ik plaats de content en meet de resultaten
  • Een rapportage met daarin de voortgang


Social Media strategie

Ik heb veel ervaring met het op de kaart zetten van bedrijven op Social Media. Hierbij kijk ik goed naar jouw bedrijf, waarom en hoe wil je Social Media inzetten? Om naamsbekendheid te genereren, als klantenservice, als nieuwskanaal, etc.

Vervolgens kijk ik naar de doelgroep. Welke interesses hebben ze en op welke kanalen zijn ze actief? Wordt jouw bedrijf al genoemd op Social Media, en hoe?

Door inzet van een uitgekiende Social Media strategie voeg ik waarde toe voor jouw klanten en voor jou. Ik zorgen dat je op een positieve manier de ‘talk of the town’ wordt.

Contentplanning en automatisering

Vrienden of fans voor je bedrijf creëren doe je niet zomaar even. Net als in een echte vriendschap moet je tijd en aandacht investeren in je doelgroep. Een belangrijk onderdeel van je strategie is een gedegen content planning. Door van tevoren te weten wat je wilt delen op de sociale netwerken kun je een groot deel automatiseren. Zo kun je bijvoorbeeld aan het begin van elke maand content produceren voor die maand en dit inplannen op het gewenste kanaal.

Social Media cijfers

Social media is al lang niet meer weg te denken in de online marketingmix. Of het nu Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram of Snapchat is, meer dan 80% van alle Nederlanders is actief op Social media. Hieronder een overzicht van de top 7 kanalen en het aantal actieve gebruikers*

  • Facebook, 9,6 miljoen gebruikers waarvan 6,8 miljoen dagelijks
  • YouTube, 7,2 miljoen gebruikers waarvan 1,3 miljoen dagelijks
  • LinkedIn, 4,2 miljoen gebruikers waarvan 0,3 miljoen dagelijks
  • Twitter, 2,6 miljoen gebruikers waarvan 0,9 miljoen dagelijks
  • Instagram, 2,1 miljoen gebruikers, waarvan 0,9 miljoen dagelijks
  • Pinterest, 2 miljoen gebruikers waarvan 0,3 miljoen dagelijks
  • Snapchat, 1 miljoen gebruikers, waarvan 0,5 miljoen dagelijks

*Bron marketingfacts, cijfers over 2016