de klantreisman

HOGER IN GOOGLE?

Zoekmachine marketing

Ik zorg dat je opvalt tussen al die andere websites over jouw product of dienst. Slimme en goede zoekmachine marketing (SEM) maakt het verschil maken tussen wel gevonden en niet gevonden worden.

Ik vind het geweldig om je daar bij te helpen! Neem contact op voor een vrijblijvende kop koffie.

Als ondernemer heb jij heel veel aan je hoofd. Je bent al blij als je website staat, jouw producten of diensten erop staan en je af en toe wat nieuws plaatst. Maar wordt je ook goed gevonden?

Wat levert het jou op?

  • Rust in je hoofd, ik neem je veel werk uit handen
  • Meer bezoekers naar je website
  • Minder afhakers op je website
  • Meer omzet via jouw website


Wat lever ik op?

  • Content die inhoudelijk aansluit bij de zoekvraag van jouw klant
  • Jouw website technisch op orde, naar de richtlijnen van Google
  • Inbound links naar jouw website via blogs, persberichten en Social Media
  • Eventueel online advertising
  • Inzicht door duidelijke rapportages



Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Om ervoor te zorgen dat zoekmachines als google een website hoog ranken zijn er heel veel factoren waar je rekening mee moet houden. Maar de belangrijkste; is de website of webpagina relevant en geeft het een goed antwoord op de vraag van de zoeker. Want dat is waar het allemaal om draait, heb jij de oplossing op de vraag of het probleem van de zoeker.

Zoekmachine optimalisatie heeft dus te maken met de relevantie van jouw content en techniek van de website (on page SEO) en de autoriteit van een website (Off page SEO)

On page SEO

Begint met het uitvoeren van een gedegen zoekwoorden onderzoek. Hoe zoekt een klant en wat is zijn of haar zoekintentie? Het antwoord op deze vraag is de inhoud van jouw webpagina. Daarnaast zijn er een aantal technische zaken waar je rekening mee moet houden:

  • Responsieve design, dus op alle apparaten goed te bedienen
  • AMP voor mobiele websites, de nieuwe standaard
  • Snelheid, elke website die traag is wordt gestraft door google
  • SSL certificaat, wordt steeds belangrijker. Te herkennen aan het slotje of HTPPS
  • Zijn al jouw page titles voorzien van de juiste zoekwoorden?
  • Heb je op elke pagina een goede meta description (omschrijving van jouw pagina)
  • Zijn de afbeeldingen op jouw website voorzien van een Alt-tekst?

Off page SEO

Gaat over jouw autoriteit op het gebied van de producten of diensten die jij verkoopt. En hoe zoekmachines als Google dit beoordelen. Wat hierin nog steeds belangrijk is zijn andere pagina’s of websites die naar jouw website linken, de zogenaamde backlinks. Waar je vroeger nog wegkwam met links vanaf elke website is dat tegenwoordig niet meer zo. Relevantie is het toverwoord. Linkbuilding is een tijdrovend proces maar wel 1 die de moeite waard is. Hoe je dit doet?

  • Kwalitatief goede blogs schrijven en deze publiceren
  • Persberichten met relevant nieuws over jouw product of dienst
  • Social media verwijzingen
  • Video content op YouTube